donderdag, november 09, 2006

Later.

De toekomst komt met grote stappen dichterbij. Later klinkt schrikwekkend, wat zal er gebeuren? Ik verander, mijn leven verandert en de wereld verandert. Ik zie dingen gebeuren die ik niemand toewens. Ik zie dingen gebeuren bij mensen die ik ken, of juist niet. Maar ze gebeuren.
Wat zal mij gebeuren? Wat zal gebeuren in de toekomst? Morgen, volgende week, volgend jaar? Zal ik gelukkig worden, zal ik vallen, zal ik ziek worden? Zal mijn wereld veranderen? Hoe zal het mijn ouders vergaan, mijn vrienden, mijn dieren?
Nare dingen gebeuren iedereen, dus ook mij. Hoe en wanneer weet ik niet. Hoe erg zal het zijn? Het is wachten op het moment waarop, het gaat al veel te lang goed. Ik ben elke avond bang voor de nieuwe ochtend.
Ik ben altijd bang geweest. Vroeger was ik bang voor de toekomst waarin ik nu leef. Iedere dag, iedere ochtend dat ik nu opsta leef ik in het schrikwekkende Later van toen. Toch ben ik min of meer gelukkig.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het leven is te kort om met angst te leven. Niet bang zijn voor de toekomst. Life is a party if you want it to be.

Groetjes,

Mike

Holly zei

Dankje :) T is niet dat ik in angst leef, ben alleen soms een beetje nerveus.. :) En van feestjes heb ik voorlopig even genoeg, haha