vrijdag, oktober 20, 2006

Pessimistisch

Omijngodomijngodomijngodomijngod.

Drie woorden: Student Information Form. Twee woorden extra: Internationale Uitwisseling. De poolse Anna Cegielka wordt mijn partner gedurende vier zenuwslopende weken. Twee weken hier in Nederland en twee in Polen. Of ik dat ga overleven? Twijfelachtig.

Een hopelozere match dan deze kan een scholier zich niet voorstellen. Ik voldoe precies aan haar omschrijving van haar ‘nightmare partner’, en zij gelukkig ook aan de mijne. Bovendien is ze niet gewend om vuile handen te krijgen, wat een beetje moeilijk vol te houden is als je in een huis verblijft (dat een rigoureuze verbouwing ondergaat) waar drie automonteurs en twee vrouwen voor een kleine kudde paarden, twee honden en zes katten zorgen.

De nu al geliefde Anna houdt van dansen, uitgaan, veel mensen om zich heen, haar vriendje, skateboarden, sport en fietsen. De minder blije ik houdt niet van dansen, gaat zelden uit, heeft aan een klein groepje vrienden op zijn tijd genoeg, houdt van haar eigen vriendje en niet van die van Anna, heeft nog nooit op een skateboard gestaan, hekelt bijna iedere sport en heeft altijd een platte achterband. Gelukkig is Anna van plan om de helft van de tijd die over is te gaan werken.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met een afschuwelijke match. Ik ben vast niet de enige die inmiddels met angst en beven november tegemoet ziet en die spontane en ontembare vreetbuien krijgt bij het denken aan maart, de maand waarin het tegenbezoek plaats zal vinden. Dus voor iedereen die niet zo blij is met zijn ‘exchange partner’: Succes, ik weet zeker dat je het beter doet dan ik. Schrale troost is dat ik niet pessimistisch aangelegd ben, want daar houdt Anna niet van.

1 opmerking:

Anoniem zei

Sterkte ermee. Misschien valt 't erg mee en blijkt ze toch leuker te zijn dan je denkt :)